Tuesday, June 19, 2007

Bandot - Naik Pangkat..!!

Kehilangan yang menyedihkan perlu dilupakan. Kami melihat ke hadapan dengan positif dan semangat kecemerlangan. Sementara menanti aspek keselamatan dipertingkatkan dan mencari baka pejantan sebagai pengganti.. nampaknya pejantan 'reserve' terpaksa diturunkan.

Bandot - kacukan AngloNubian-Jamnapari

Bandot merupakan pejantan baka kacuk AngloNubian dan Jamnapari, berusia hampir 2 tahun. Mempunyai bentuk badan yang baik, tinggi dan panjang. Kami telah menggunakan Bandot sebagai percubaan sejak beberapa bulan lalu, dan hasilnya beberapa betina telah bunting dan seekor telah melahirkan kembar 2. Walaupun saiz anak Bandot agak kecil berbanding si Putih, namun tahap kesihatannya adalah baik, aktif dan menjadi....

Bandot - SuperSub in action

Perancangan kami akan datang bakal menggunakan 2 pejantan. Kami cuba mengeluarkan produk kambing yang mempunyai badan yang tinggi dan panjang, disamping mempunyai isi yang gempal. Oleh itu, seekor pejantan Boer (yang terkenal dengan prestasi kegempalan) diperlukan untuk meningkatkan prestasi pengeluaran kami. Oleh kerana harga pejantan Boer adalah mahal, kami terpaksa menyiapkan prasarana keselamatan terlebih dahulu.

No comments: