Wednesday, June 20, 2007

Pembangunan Yang Berterusan

Beberapa hari yang lalu kami dikejutkan dengan panggilan daripada Jabatan Haiwan, yang memberitahu permohonan bantuan kandang telah diluluskan. Sehubungan itu, Jabatan akan menghantar peralatan termasuk kayu, pasir, simen dan zink untuk pembinaan kandangn tambahan tersebut. Beberapa kemudian, datanglah lori yang membawa peralatan tersebut untuk kami.
Bantuan kandang tambahan dari Jab Haiwan

Kini, tugas kami tertumpu pula kepada pembinaan kandang baru. Bagi kami, merealisasikan pembangunan kandang tersebut dengan kadar segera adalah penting, sebagai komitmen dan ucapan terima kasih kami kepada Jabatan yang telah sudi memberikan bantuan.

Kerja merata tanah tapak kandang tambahan sedang dijalankan

Maka kelam kabutlah kami mencari tukang (nak tukang sendiri tak larat...), buat design, merangka kos dan sebagainya. Barulah tahu penangan kenaikan harga barangan, terutama yang melibatkan bahan asas logam, besi, dsb.. Memang harga barang telah melambung naik.. termenung kami melihat estimate awal kami tersasar.....

Kandang baru bakal dibangunkan disebelah kandang yang ada sekarang.. Mengikut perangkaan, kandang baru bakal menempatkan 8 kotak kandang yang boleh memuatkan 20-30 ekor setiap satu.

No comments: